Reklamní textil vyjadřuje naprostou originalitu a jedinečnost


Každá lidská bytost je výjimečná. Na světě neexistují dva lidé, kteří by byli naprosto identičtí. Neplatí to dokonce ani o jednovaječných dvojčatech. Mají sice shodné rysy DNA, ale otisky prstů na dlaních a chodidlech nikoliv. Mohli bychom pokračovat v rozdílnosti lidských povah, lidských duší, a dalo by se vyjmenovat ještě více příkladů z reálného života, kde se uniformita doslova vytrácí před očima. Jedním z nich může být např. originální oděv.

trička

Úpravy oděvů na šicím stroji

V obchodech se setkáváme s konfekčními modely a nezřídka se stává, že na ulici potkáme někoho, kdo má na sobě stejné tričko, kalhoty, bundu, třebaže je máme zrovna ukryté doma v šatníku. Přitom někdy stačí docela málo, abychom svůj oděv oživili naprosto originálním způsobem. Nápadité ženy a dívky si mohou zakoupené textilie vylepšit výšivkami nebo doplňkovými krajkami, volánky, kapsami, stačí k tomu šicí stroj a zdroj invence – módní časopis, pozorování kolemjdoucích, sledování televizního pořadu, atd.

obtisk

Potisk na tričkách se začal v Česku objevovat v 80. letech 20. století

Některé specifické kusy oděvu, např. trička a tílka, se dají opatřit atraktivním nápisem, musíte se jen rozhodnout, jakým. Tričko nemusí být ovšem jen pouhým kusem reklamního textilu. Inspiraci můžete čerpat i z nápaditých zdrojů, např. z Internetu.  Vyhledávat různé druhy a velikosti potisků, použitých typů písma není nic složitého, lidé jich ze své vrozené touhy pochlubit se zveřejňují stovky.
Touha odlišit se a upoutat na sebe pozornost je lidským tvorům přirozená a toho také využívají propagátoři různých společenských akcí. Jedni z prvních, kteří rozšířili poptávku po nápisech a malovaných tričkách, byly různě početné skupinky vodáků v 80. a 90. letech minulého století. Vodácké party a oddíly měly často svá vlastní, častokrát ručně malovaná trička, byla to fantastická recese, na kterou pak navázaly první reklamní potisky textilu a drobných předmětů.
Dnes je technologie výroby nápisů a potisku textilu již propracovaná, využívá se především digitální potisk, sítotisk, sublimační tisk, a transferový potisk. Pokud bychom však chtěli zabrousit do historie prvních textilních potisků, musíme se obrátit hodně, hodně daleko – až do roku 1763. Tehdy vznikla v Čechách první ruční tiskárna textilu, na jejíž úspěchy navázalo mnoho evropských podnikatelských subjektů. Tento proces výroby potisku textilu se nazýval „kartounářství“.

Reklamní textil vyjadřuje naprostou originalitu a jedinečnost
Ohodnoťte příspěvek