6 tipů pro rychlé zotavení po cvičení

Proč je regenerace důležitá?

Regenerace po cvičení je nezbytná pro opravu svalů, tkání a budování svaloviny. Zvláště po těžkém tréninku. Sval potřebuje od 24 do 48 hodin k obnově a znovu zatěžovat sval příliš brzy, vede k rozpadu tkáně, namísto budování. Během posilování nikdy necvičte stejné svalové skupiny dva dny za sebou. Existuje tolik metod k regeneraci, které používají sportovci. Níže uvádíme některá doporučení.
 nápoje s citronem

Doplňujte ztracené tekutiny

Při cvičení ztrácíte hodně tekutin a v ideálním případě byste je měli doplňovat během cvičení, ale doplnění po cvičení je rovněž snadný způsob, jak urychlit regeneraci. Voda podporuje všechny metabolické funkce a přenos živin v těle, což zlepší všechny tělesné funkce. Přiměřená spotřeba tekutin je ještě důležitější pro vytrvalostní sportovce, kteří ztratili velké množství vody během hodin tréninku.

Dbejte na zdravou výživu

Po vyčerpání zásoby energie je nutné doplnit palivo, díky němuž se vaše tělo se zotaví, opraví tkáně, zesílí a bude připraveno na další výzvu. Obzvlášť to platí, pokud provádíte vytrvalostní cvičení den za dnem, nebo se snažíte budovat svaly. V ideálním případě byste se měli pokusit najíst do 60 minut od ukončení tréninku a ujistěte se, že strava obsahuje vysoce kvalitní bílkoviny a komplexní sacharidy.

Odpočiňte si

Čas je jedním z nejlepších způsobů, jak se zotavit (nebo léčit) z téměř jakékoliv nemoci nebo zranění, a to také funguje po náročném tréninku. Vaše tělo má úžasnou schopnost regenerace, pokud mu to dovolíte. Odpočinek po náročném tréninku umožňuje proces opravy a obnovy přirozeným tempem.
cvičení jógy

Strečink

Po těžkém výkonu zvažte lehké protažení. Jedná se o jednoduchý a rychlý způsob, jak pomoci svalům k obnově.

Dopřejte si masáž

Po masáž se budete cítít dobře, a navíc zlepšuje cirkulaci a zároveň vám umožňuje plně relaxovat.

Zkuste ledovou lázeň

Někteří sportovci mají v oblibě ledové koupele, masáž ledem nebo kontrastní vodoléčbu (střídavé teplé a studené sprchy), pomáhá jim to, aby se zotavily rychleji, snížily bolesti svalů a zabránily zranění. Teorie spočívá v tom, že opakované zúžení a roztažení cév pomáhá odstranit odpadní produkty v tkáních.

6 tipů pro rychlé zotavení po cvičení
4.6 (92.5%)8